Allt blir i ett :)

4 september 2012

Skrev på instagram om min skolios och att jag ska göra den här operation. Jag har fått mycket stöd från mina vänner. Sen fick jag också ett sms från fia, hon frågade om jag inte kunde skuta upp operatioen, men jag fick förklara för henne att de inte skulle funka. Så här sitter jag och gråter. Just pallar jag verkligen inte med någon operation. Jag vill inte. Men endå vill jag. Svårt att förklar men vet inte hur jag ska kännai det här läget.
längtar men endå fruktar jag operation.
Men jag är endå stolt över att vara en skoliosare !
Sen blir det röntgen den 27 för att dom ska planera vilka kotor dom ska ta och så. Så jag chansar på att operationen blir ganska tidigt i oktober, för att röntgen bilderna inte ska bli gamla.
så tagga.
älskar verkligen alla som stöttar mig och som säger att dom ska hälsa på mig på sjukhuset!


5 september 2012

Idag i skolan så har typ många tittat lite annorlunda på mig, är de på grund av de jag skrev på instagram ?
Fast inte på ett dåligt sätt utan på ett bra sätt. Sen så känner jag att de snart är dags för operation. Jag går och är nervös hela tiden och kan inte helt koncentrera mig på de jag ska. Just nu är jag asrädd för att gå upp i vikt, känns typ som jag stress äter..
Fast en sak lugnar mig i alla fall. Musiken!
Jag älskar verkligen musik ! Det gör att jag kan koppla av och få mina tankar på andra saker. Och de som är så skönt är att man också känner igen sig i låtar. Dom beskriver liksom ens liv på något skumt sätt. Svårt att förklara.
Känner mig otrolig nervös inför operationen. Men känner att de är ju de bästa jag kan göra i nu läget, så ja.
och förut innan de helt var bestämt att jag skulle opereras så längtade jag lisom, och just då ville jag liksom opereras. Men nu känner jag mig inte lika självsäker. Nu ångrar jag att jag har tittat på videos om operationen. För blir liksom illamående när jag tänker på vad jag ska gå igenom..
Men som tur är att jag iallfall har några vänner som värkligen stöttar mig i de här. Och sen är de två skolios tjejer (som jag träffa på skoliosträffn) Alicia och Alicia. Dom har planerat att dom ska komma och hälsa på mig på sjukhuset. De är så sjukt underbara tjejer !
kärlek till dom ! <3


10 september 2012
Nu sitter jag här och tänker. Jag har lugnat mig lite nu, jag tar de ganska lugnt nu med att jag ska opereras.
Men i alla fall de gulligaste har i alla fall fall varit att när jag berättade för Sophia så har hon blivit otroligt snäll imot mig. Hon sa till och med innan cupen att hon skulle se till så vi vann cupen för min skull. MIN SKULL, jag dog när jag läste de. Hon och jag som aldrig haft en trevlig ton mot varandra. Och sen så klart så vann vi såklart. Så glad. Helt otroligt hur någon kan förendras mot en när något händer.
Och på ett sätt så är jag glad, snart har jag en rak rygg :D
De går inte att beskriva känslan. Jag som kämpat med korsett sedan jag var 7,5 år. Helt otroligt, åren flyger förbi. Lite över 7 år har gått. Och jag kämpar fortfarande. Snart är den här resan över, men snart börjar nästa. Och snart är jag helt korsett fri, de går inte att beskriva med ord hur lycklig jag känner mig. Så många gånger jag bara viljat slänga den i väggen och skita i den.
Men jag fortsatte kämpa, för jag ville slippa operation, men nu sitter jag här och väntar på datumet.
Fast jag vet att jag har mina skydds änglar uppe i himlen så jag är absolut inte rädd. Dom kommer skydda mig, så inget ont kommer hända.
kramisar


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

skoliosbrud

här på min blogg kommer jag Sanna att skriva om ALLT som har med min skolios att göra ! men det kan också komma några inlägg om lite vad som händer runt omkring mitt liv med skolios :)

RSS 2.0